sobota, 29 września 2012

PRAGA...

To już ostatnie miejsce, które zwiedziłam w ramach mojego pobytu w Lądku Zdroju.
W Pradze, największe wrażenie zrobiły na mnie olśniewające Hradczany, z pałacowym kompleksem i wspaniałym widokiem na miasto. To miejsce wprost tętni życiem... mnóstwo obcokrajowców z różnych zakątków świata.... co chwilę słyszałam inny język.
 
Po uroczystej zmianie wart, chodziliśmy po zamkowych dziedzińcach, z nadzieją, że Vaclav Klaus zaprosi nas na kawę, a tu nic :)) więc po wyczerpującym zejściu z Hradczan, poszliśmy odsapnąć do ogrodu senackiego..... podziwialiśmy tam pięknie rzeźbione żywopłoty, fontanny, bażanty, a także ścianę utworzoną z lawy wulkanicznej.
Następnie udaliśmy się w kierunku Wełtawy i Mostu Karola. Choć panuje tam straszny tłok, to jednak tego miejsca nie można pominąć :) Co kawałek jakiś artysta maluje, szkicuje lub sprzedaje własnoręcznie wykonaną biżuterię... ktoś gra, ktoś inny śpiewa itd..
Na praskich ulicach mijaliśmy kilku Mimów, którzy wyglądali niczym prawdziwe posągi :) Jeden, podobny do Klauna, nieźle nas rozbawił. Ordynarnie wytykał na nas język, kiedy nikt nie wrzucił do jego kapelusika grosika hehe :)))
W Pradze, nasz przewodnik zrobił nam 2 godz. przerwę, więc był czas, by coś kupić, zajrzeć do praskich restauracyjek, coś posmakować, wypić, a także odpocząć :)
Zanim przemieściliśmy się na Plac Wacława, gdzie mieści się prawdziwe,  handlowe centrum miasta z niezwykle eleganckimi sklepami, najpierw  poszliśmy obejrzeć kontrowersyjną rzeźbę praskiego prowokatora Davida Czernego :) Mam na myśli
"Sikających facetów" przed Muzeum F. Kafki. Tą rzeźbą uczcił artysta wejście Czech do Unii Europejskiej. Basen, do którego dwóch mężczyzn sika, ma kształt Republiki Czeskiej.
Moja przygoda z Pragą zakończyła się w pobliżu stacji kolejowej, skąd autokar zabrał nas do Lądka  :)
Dziś, pozostały mi tylko wspomnienia, ale dobre i to :)))  

31 komentarzy:

  1. Widzę, że byłyśmy w tych samych miejscach. Tylko, że ja rok temu o tej porze :D

    A jeśli chodzi o zdjęcia, wyobrażasz sobie w Polsce taki pomnik, dwóch panów sikających na sadzawkę w kształcie Polski? Toż to byłoby pospolite ruszenie w tej sprawie i komisja śledcza. Tylko kilka km a kompletnie inna mentalność. Lubię Czechów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, polakom tym na wysokich stołkach, chyba brak poczucia humoru... u nas, taka rzeźba na pewno byłaby odebrana, jako akt lekceważenia naszego kraju albo wyśmiewania się... a u Czechów - luzik :)))
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  2. Trafilam na kogos, kto takze byl w Ladku. Ja jeszcze jestem! Praga jest pieknym miastem. Mam nadzieje ja w te moje krotkie polskie wakacje zobaczyv, a to z a sprawa mojego kuzyna Mareczka...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, życzę, byś odwiedziła Pragę, bo z Lądka, to wcale nie tak daleko :)
      Szkoda, że ja nie mam takiego kuzyna hehe :)))
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do ponownych odwiedzin :)
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia z Pragi nam pokazałaś.
    Rzeźby sikających facetów są niesamowite. W Warszawce chyba nie do pomyślenia, hahaha....
    Czesi mają poczucie humoru!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesi mają nie tylko śmieszny język, ale również poczucie humoru we krwi, więc nikogo takie rzeźby nie gorszą.... u nas na pewno wywołałoby powszechne oburzenia!
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  5. www.kamilablog1 mój adres

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z poprzedniego komentarza wnioskowałam, że założyłaś nowy blog i dlatego pytałam o adres :) Na bloog.pl pamiętam Twój adres :)
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  6. Witaj Grażynko:))) Piękne miejsca zwiedzałaś:))) Jak widać był to bardzo intensywny odpoczynek. Super zdjęcia i z Pragi i z Wiednia:)) Bardzo się cieszę, że tak miło spędzałaś czas:)) Pozdrawiam Cię bardzo gorąco:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Joleczko! Ten pobyt w Lądku, rzeczywiście pozwolił mi odwiedzić miejsca, których być może nigdy nie zobaczyłabym. Cieszę się, ze zobaczyłam chociaż to!!! :)
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  7. Piękny reportaż!
    Sporo zwiedziłaś w tak krótkim czasie. Gratuluję. W Pradze też mnie jeszcze nie było. Miałem parę razy zamiar, ale nie wyszło:)
    No ja tak właśnie lubię zwiedzać, ale bez przewodnika i bez zegarka na ręku. Ale lubi co się ma!
    Jak to oglądam to wzmaga się we mnie chęć wyjechania gdzieś prze siebie!
    Pozdrawiam niestety na razie od siebie:)
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vojtku, Praga nie jest tak daleko, więc ruszaj przed siebie, tak byś się zatrzymaj na Hradczanach :) stamtąd i z Mostu Karola, uwierz mi, aż żal odchodzić :) Cudne miejsce!!!
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  8. Piekne zdjecia i wycieczka.Bardzo dobrze ze organizowali wam czas w taki sposob,warto zobaczyc piekne miejsca,a Praga do takich nalezy.
    Wrzucilabym pare koron do kapelusika i tez wystawila jezyk:))))
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HEHEhe, szkoda, że ja na to nie wpadłam... Klaun by zbaraniał :))))
      Wiesz, sama byłam zaskoczona, że w ramach turnusu rehabilitacyjnego, oni organizują tyle wycieczek i wyjazdów.... oczywiście korzystali z tego ci, którzy chcieli... ja należałam do tych co chcieli :))))
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  9. Piękne miasto i piękne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozostały wspomnienia, no i piękne zdjęcia:) Nie byłam w Pradze, więc z przyjemnością poczytałam i obejrzałam zdjęcia:) Rzeczywiście piękne miasto, warte odwiedzenia. Szkoda, że ode mnie tak daleko, pewnie dlatego do tej pory nie było mi po drodze....
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto to wie, może jeszcze będziesz miała okazję by tam pojechać? :)
      Mnie też też wyjazd trafił się jak ślepej kurze ziarnko :)
      Ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  11. Zanim rozpoczęłam spacer po Pradze jeszcze raz odwiedziłam Wiedeń. Wspaniałe wspomnienia a piękne zdjęcia w pełni je odzwierciedlają.

    Vehuan

    Poszukaj.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, za te miłe słowa :)
      ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  12. Thanks to share those pictures...
    This is a great walk to this town I would like to visit myself oneday....
    Best regards from Paris,

    Pierre

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne te Twoje podróże są!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Grażyno. To już komentowałem. Chciałem tylko napisać, że jadę na Blog Forum Gdańsk 2012!
    I Ty się do tego też przyczyniłaś odwiedzając mnie. To znaczy mój blog.:)
    Więc DZIĘKUJĘ CI BARDZO.
    Do Gdańska to mnie zawsze ciągnie. Nad morze! i do O!!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam zaś z Mazowsza
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vojtku, moje gratulacje :) Cieszę się, że znów jedziesz na Blog Forum :)
      To niczyja zasługa, tylko Twoja i tego o czym piszesz, dlatego tak chętnie wszyscy do Ciebie zaglądają :)
      Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluje

      Usuń
  15. Praga jest piękna, zachwyca mnie za każdą wizytą od nowa.

    Buziaki moja Ty turystko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja turystka, już zakończyła wszelkie wyjazdy, więc na tym koniec moich eskapad :)
      Buziaczki, ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  16. Ciekawie opisujesz swoje wojaże :) Zdjęcia też świetne.
    Będziesz miała co wspominać :)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń